© ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση και αναπαραγωγή οποιωνδήποτε στοιχείων ή σημείων του e-περιοδικού μας, χωρίς γραπτή άδεια του υπεύθυνου π. Παναγιώτη Καποδίστρια (pakapodistrias@gmail.com), καθώς αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία, προστατευόμενη από τον νόμο 2121/1993 και την Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης, κυρωμένη από τον νόμο 100/1975.

ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΕΝΘΕΤΑ. Ό,τι νεότερο εδώ!

Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012

Επιβιώσεις στο Λορέντζο Μαρκές. Στίχοι από το ταξίδι στη Μοζαμβίκη {9ο μέρος}



9

Ο δρόμος προς την Goba έχει κόμπους πολλούς
επαίτες θεότυφλους
βουστάσια δυσώδη
απ’ την πολλή την amarula μεθυσμένα τα παιδιά
κ’ οι κτηνοτρόφοι

ενώ η μαύρη τσίκνα του καλοκαιριού
   συνέχοντας το ξέφωτο
παραμυθιάζει τους φτωχούς για τον αιώνιο πλούτο.

[Ποίηση, φωτογραφίες: π. Παναγιώτης Καποδίστριας 
Μοζαμβίκη, 21 Ιανουαρίου-12 Φεβρουαρίου 2012]


Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2012

Επιβιώσεις στο Λορέντζο Μαρκές. Στίχοι από το ταξίδι στη Μοζαμβίκη {8ο μέρος}



8

Αφόρητα φορέματα ξεβγάζουνε γυναίκες στο ποτάμι
το τρένο ασθμαίνει
η σκόνη επικάθεται στη σοκολάτα του κορμιού
το καταθλίβει

ολημερίς εδώ συμβαίνει κόσμος
και γοργά
γυρνούν οι νέοι πρόσωπο στο φως
κι έχουν γεράσει.

[Ποίηση, φωτογραφίες: π. Παναγιώτης Καποδίστριας 
Μοζαμβίκη, 21 Ιανουαρίου-12 Φεβρουαρίου 2012]


«Ευρίς ώψ». Η πρεμιέρα της νέας σύνθεσης της Κωνσταντίας Γουρζή, στο Σάλτσμπουργκ (3.3.2012)


Με τον τίτλο «ευρίς ώψ» (Ευρώπη, στα αρχαία ελληνικά) κάνει την πρεμιέρα στο Σάλτζμπουργκ, το ερχόμενο Σάββατο στις 3 Μαρτίου  2012, η καινούργια σύνθεση της Κωνσταντίας Γουρζή.

Η παραγγελία έγινε από  την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Επιστημών και Τεχνών, η οποία εκείνη την ημέρα κάνει την ημερήσια, εορταστική συνάντησή της. Με κοινό κορυφαίους επιστήμονες της Ευρώπης και βραβευμένους με το Βραβείο Νόμπελ θα πρωτοακουσθεί η μουσική σύνθεση «Ευρώπη», της διακεκριμένης μαέστρου και συνθέτριας.

Η σύνθεση για κουϊντέτο εγχόρδων, πιάνο και σαξόφωνο ξεκινάει με ένα κλασσικό χαρακτήρα και στο τελείωμά της επαναλαμβάνεται το τελευταίο μέτρο, σαν να έχει κολλήσει η βελόνα… Το κομμάτι αλλάζει χαρακτήρα και γίνεται αυτοσχεδιασμός, ο οποίος μπορεί να συνεχίσει το κομμάτι και να το κάνει να  λειτουργήσει, αν όλοι οι μουσικοί αποκτήσουν το θάρρος του αυτοσχεδιασμού και οδηγήσουν πια μόνοι τους με τα ήδη υπάρχοντα στοιχεία τη σύνθεση παρακάτω. 

Μόνο η σύμπραξή τους οδηγεί σε ένα καινούργιο κομμάτι, σε μια καινούργια, μοντέρνα «Ευρώπη».

Το e-περιοδικό τού Ίσκιου μας εύχεται από καρδιάς, όλα να πάνε καλά, στην δε φίλη συνθέτρια και μαέστρο, να οδεύει από κορυφή σε κορυφή στον λεπταίσθητο κόσμο της μουσικής δημιουργίας, στον οποίο έχει επιτυχώς αφοσιωθεί!!!

"time zero - six pieces for 4 singers, children's choir and ensemble" από την συνθέτρια Κωνσταντία Γουρζή




Η Ελληνίδα συνθέτρια Κωνσταντία Γουρζή, γνώριμη και αγαπητή στους αναγνώστες του e-περιοδικού μας από το 2010, η οποία ζει και δημιουργεί στο Μόναχο, παρουσίασε στις 11 Σεπτεμβρίου 2011 ένα νέο έργο της, αφιερωμένο στην επέτειο για την συμπλήρωση δέκα ετών από την 11η Σεπτεμβρίου 2001, αποφράδα ημερομηνία που άλλαξε κυριολεκτικά την ροή της σύγχρονης ιστορίας. Το έργο τιτλοφορείται "time zero - six pieces for 4 singers, children's choire and ensemble" και ανάμεσα στους συμμετέχοντες είναι ο Βασίλης Αγροκώστας και ο Μιλτιάδης Παπαστάμου.



Konstantia Gourzi: time zero - six pieces for 4 singers, children's choire and ensemble, op. 46 (original duration 35 min.) 
Dedicated to the relatives of the victims of 9/11. 
Committed by the archdiocese Munich and Freising in celebration of the commemoration of the 10th anniversary 9/11. 
Live-recording of the first performance at Marstallplatz Munich on September 11th, 2011.

Konstantia Gourzi: time zero - sechs stücke für 4 sänger, kinderchor und ensemble, op. 46 (Originallänge 35 Min.) 
Gewidmet den Angehörigen der Opfer der Anschläge vom 11. September 2001. 
Eine Auftragskomposition der Erzdiözöse München und Freising anlässlich der Gedenkveranstaltung zum 10. Jahrestag der Anschläge vom 11. September 2001. 
Live-Aufzeichnung der Uraufführung auf dem Marstallplatz München am 11. September 2011.

Φωτογραφίες - copyright: Norbert Banik

Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2012

Επιβιώσεις στο Λορέντζο Μαρκές. Στίχοι από το ταξίδι στη Μοζαμβίκη {7ο μέρος}



7

Με ιδρώτα ολόμαυρο
ή με το λάδι της οργής
λειαίνονται οι μορφές εδώ
δια χειρών Malangatana
Samate Mulungo
και των άλλων συντρόφων

τα βλέμματα του ξύλου όλα μαζί
μα δεν κοιτάζονται
στην ερημιά του το καθένα

ωσάν τους σκαλιστές τους ανώνυμους
στον κήπο του Μουσείου
που ξυλουργούν τη θλίψη τους έως αργά
και μάς χαμογελάνε.
  
[Ποίηση, φωτογραφίες: π. Παναγιώτης Καποδίστριας 
Μοζαμβίκη, 21 Ιανουαρίου-12 Φεβρουαρίου 2012]


Σήμερα έργα ζωγραφικής Μοζαμβικανών: 1η φωτό, έργο τού Malangatana και 2η φωτό, έργο του Samate Mulungo.

Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012

Επιβιώσεις στο Λορέντζο Μαρκές. Στίχοι από το ταξίδι στη Μοζαμβίκη {6ο μέρος}



6

Στη Matola συγκαλύπτονται όλα
από αστραπές χώμα βροχή
ιπτάμενα σκουπίδια
κάμπιες της νεροποντής

δεκάδες κολοράτοι έντρομοι
κρέμονται από τα φορτηγά ταξί
άλλοι θρηνούνε τις πραμάτειες

κι ο Ινδικός ολόβροντος χασκογελά
πάνω από τις καλύβες
σε πλημμυρίδες ειδικός.
  
[Ποίηση και φωτογραφίες: π. Παναγιώτης Καποδίστριας 
Μοζαμβίκη, 21 Ιανουαρίου-12 Φεβρουαρίου 2012]



Ιδού και τρία σχετικά videos:





Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2012

"Ο γέρος και η αλλοδαπή". Η "Ομιλία" (παράσταση λαϊκού θεάτρου) του Μπανάτου





































Η δημοσίευσή μας αυτή αφορά στην σημερινή μεσημεριάτικη παράσταση "Ομιλίας" του Μπανάτου, εδώ στη Ζάκυνθο. Πρόκειται για λαϊκό θέατρο, που κινείται μεταξύ αριστοφανικής σάτιρας και Commedia dell'arte, φθάνει μάλιστα στο σήμερα από το πολύ βάθος του ιστορικού χρόνου των Ζακυνθίων.
Η μπανατιώτικη "Ομιλία" είχε τίτλο "Ο γέρος και η αλλοδαπή", γραμμένη από τον Αγιοδημητριώτη παλαίμαχο ποιητή "Ομιλιών" Γιάννη Σταμίρη και ανέβηκε σε σκηνοθεσία του Κώστα Καποδίστρια ή Καρκάνια
Το κέφι ήταν πολύ και το φαγοπότι άλλο τόσο, για τα οποία φρόντισε ο Πρόεδρος Μπανάτου Μπάμπης Κοντονής με τους καλούς συνεργάτες του!!!


Οπτικοακουστικό υλικό: Γιάννης Καποδίστριας

Περισσότερες φωτογραφίες από την παράσταση, δείτε στο Νυχθημερόν, μ' ένα κλικ εδώ

Οι "Αγγλικοί κήποι" ("English gardens") του Διονύση Μπουκουβάλα


Το cd Αγγλικοί κήποι (English gardens) - αυτοσχεδιασμοί για πιάνο σόλο, σε μουσική και εκτέλεση Διονύση Μπουκουβάλα, κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 2011, με εικαστική επιμέλεια της Ζακυνθινής ζωγράφου Θάλειας Ξενάκη. Πρόκειται για μια επιλογή ζωντανών ηχογραφήσεων από αυτοσχεδιασμούς για πιάνο σόλο, από την περίοδο 2004-8. 
       Ο τίτλος του cd παραπέμπει στον τύπο του αγγλικού κήπου, που σε αντίθεση με τον συμμετρικό-φορμαλιστικό γαλλικό κήπο, είναι πιο ελεύθερος και περιπετειώδης. Στην προκειμένη περίπτωση αυτό λειτουργεί ως σύμβολο του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού, αυτού δηλαδή που δεν βασίζεται σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα αλλά στη διάθεση της στιγμής. 
    Το mastering έγινε από το Θέμη Παντελόπουλο, ενώ η γραφιστική επιμέλεια ανήκει στη Χριστίνα Χρονοπούλου. Πληροφορίες καθώς και αποσπάσματα από το cd μπορεί να βρει κανείς στην ιστοσελίδα του δημιουργού: boukouvalas-gr.weebly.com .
       Το cd έχει ήδη λάβει θετικές κριτικές στο Jazz & Τζαζ, το Avopolis, κ.α. αλλά και από τον διάσημο Νορβηγό τζαζίστα Ketil Bjørnstad.



Who is Who 
Διονύσης Μπουκουβάλας

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979 και μεγάλωσε στη Ζάκυνθο. Έχει πτυχίο μουσικολογίας από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, μεταπτυχιακό από το πανεπιστήμιο “Paris 8” του Παρισιού, πτυχία θεωρητικών και δίπλωμα πιάνου.
    Το έργο του Chemins fermés για έξι έγχορδα κέρδισε βραβείο στον κύκλο «Εργαστήρια νέων Ελλήνων συνθετών» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών το 2004. Η μεταγραφή του για δύο πιάνα στο ορχηστρικό έργο του Φίλιππου Τσαλαχούρη 24 ελληνικοί χοροί για το Μουσείο Μπενάκη εκδόθηκε το 2009 από το ομώνυμο ίδρυμα. Έχει γράψει μουσική για οκτώ θεατρικά έργα και για μία ταινία μικρού μήκους.
     Το 2011 κυκλοφόρησε το cd του με τίτλο Αγγλικοί κήποι, που περιλαμβάνει συνθέσεις του σε μορφή αυτοσχεδιασμών για πιάνο σόλο. Το πιανιστικό έργο του Εις εαυτόν συμπεριλήφθη στο dvd ήχου της αμερικάνικης εταιρίας OgreOgress, με τίτλο PostCage, που κυκλοφόρησε το 2012.
     Πρεμιέρες έργων του μέσα στο 2012 περιλαμβάνουν το Winter concords, για σύνολο δωματίου, σε συνεργασία με τον Αμερικανό συνθέτη Rob Haskins (New Hampshire, ΗΠΑ, στις 17 Φεβρουαρίου), και τη Φαντασία σε ένα θέμα του Steve Reich, για πιάνο 6 χέρια (Bristol, Αγγλία, στις 4 Απριλίου).






Η γνώμη του Ίσκιου μας, σε δύο πεντάστιχα:

Στον Κήπο αυτόν 
κάθε βεβαιότητα 
ξεφυλλίζεται 
ικμάδα πια δεν έχει
ώσπου ρουφάει νότες. 

Τον αθώο προσ- 
ποιείται ο έρωτας 
στο πιάνο. Αυτο-
σχεδιάζει εκ νέου
των νικητών την ήττα.

π. Παναγιώτης Καποδίστριας, 24 Φεβρουαρίου 2012

Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2012

Η νέα "Ακτή" για τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη και το "Ελληνομουσείον" της

Το νέο τεύχος του κυπριακού λογοτεχνικού περιοδικού Ακτή (89ο, Χειμώνας 20110, είναι αφιερωμένο στον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, για τον οποίον γράφουν οι: Νίκος Ορφανίδης, Αρχ. Ανανίας Κουστένης, Ντίνος Μελάχρις, Όλγα Ντέλλα, Αδαμαντία Τριάρχη-Μακρυγιάννη
Υπάρχουν, εξάλλου, κείμενα και ποιήματα των Μιχάλη Πασιαρδή, Ανδρέα Παστελλά, Αντώνη Πιλλά, Νίκης Μαραγκού, Θανάση Παπαθανασόπουλου, Παναγιώτη Θωμά, Δήμητρας Π. Αγγελοπούλου, Σάββα ΠαύλουΠίτσας Γαλάζη, Δημήτρη Λεβέντη, Ανδρέα Μακρίδη.

Στο 16σέλιδο ποιητικό ένθετο του περιοδικού, με τίτλο ΕΛΛΗΝΟΜΟΥΣΕΙΟΝ, ανθολογείται ο π. Παναγιώτης Καποδίστριας, από τον συγγραφέα ΔΙΟΝΥΣΗ ΜΟΥΣΜΟΥΤΗ. Ο έμπειρος ανθολόγος, μετά το εκτενές βιοεργογραφικό κείμενο του π. Π. Κ., προτείνει 24 ποιήματα του ιερέα ποιητή, αντιπροσωπευτικά της τριαντάχρονης πορείας του στην Ελληνική Ποίηση. Τα ζωγραφικά έργα, που κοσμούν το ένθετο και όλο το τεύχος είναι του Μιχάλη Μιχαήλ, ενώ την επιμέλεια είχε ο Γιώργος Κ. Μύαρης.

Από τα κατάλοιπα του μακαριστού π. Α. Χ. Τσίτσα

Στη σειρά «Δημοσιεύματα Εταιρείας Κερκυραϊκών Σπουδών»


Κυκλοφορεί στο αμέσως επόμενο διάστημα η μελέτη του μακαριστού π. Α. Χ. Τσίτσα (1930-2001) «Γράμματα του Leonardo Grattagliano στον Giovanni Acton», στη σειρά «Δημοσιεύματα της Εταιρείας Κερκυραϊκών Σπουδών» (Μουσείο Σολωμού – Κέρκυρα 2011), για τα 10 χρόνια από την απώλεια του ιερωμένου ερευνητή. Πρόκειται για επιλογή έξι κειμένων-επιστολών, που προέρχονται από το Κρατικό Αρχείο της Νάπολης της Ιταλίας. Τα συνέταξε και τα έστειλε ο διπλωματικός εντεταλμένος (πρόξενος;) του Βασιλείου των Δύο Σικελιών Leonardo Grattagliano, με σκοπό να αναφέρει κυρίως διάφορα αξιοσημείωτα περιστατικά που συμβαίνουν στο νησί και στον ευρύτερο Ιόνιο χώρο, από το 1799 έως το 1802 (Επτάνησος Πολιτεία). Ο παραλήπτης των επιστολών Giovanni Acton υπήρξε πανούργος και παντοδύναμος Πρωθυπουργός και Υπουργός των Εξωτερικών του βασιλέα της Νάπολης και Σικελίας Ferdinando IV. Ο μελετητής αναλύει την εποχή και διευκρινίζει διάφορα ζητήματα γύρω από το θέμα του. Σε συνοπτική εμπεριστατωμένη εισαγωγή, περιλαμβάνει τα κείμενα (στην ιταλική) με περίληψη του κάθε κειμένου και σχολιάζει στο τέλος κάθε επιστολής διάφορα σημεία.
Η μελέτη αυτή βρέθηκε στα κατάλοιπα του π. Α.Χ. Τσίτσα κι αποτελεί προσφορά της Πρεσβυτέρας Σοφίας, χήρας π. Αθανασίου Τσίτσα προς την Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών (της οποίας διετέλεσε Πρόεδρος από το 1987 μέχρι τον θάνατό του). Η μεταγραφή από το χειρόγραφο είναι του Δημήτρη Κονιδάρη, η φιλολογική επιμέλεια της Νέλλας Πανταζή και η φροντίδα των ιταλικών κειμένων του Dr. Diego DOria.

*** Στη φωτογραφία, ο π. Αθανάσιος Τσίτσας, στο αριστερό άκρο ο Δημήτρης Κονιδάρης και στο δεξί άκρο ο Θεοτόκης Ζερβός (ιατρός, και επίσης ποιητής, μέλος της συντακτικής επιστροπής του Πόρφυρα). Η φωτογραφία πρέπει να είναι περί το 1990.

Διαπρεπείς Κερκυραίοι


 Στη σειρά «Δημοσιεύματα Εταιρείας Κερκυραϊκών Σπουδών»

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου διαπρεπών Κερκυραίων από τον 16ο μέχρι τον 19ο αιώνα περιλαμβάνει το νέο βιβλίο του Λουκιανού Ζαμίτ, «Διεπρεπείς Κερκυραίοι 16ου-19ου αιώνα (Η ζωή και το έργο τους)», Κέρκυρα 2012, σελ. 148, που θα κυκλοφορήσει στο αμέσως επόμενο διάστημα στη σειρά «Δημοσιεύματα της Εταιρείας Κερκυραϊκών Σπουδών» (Μουσείο Σολωμού – Κέρκυρα).
Περισσότερα από 150 ονόματα περιλαμβάνει η εργασία, όχι κατ’ ανάγκη εξαντλητική, η οποία αποτελεί μια επίπονη προσπάθεια να αναδειχτεί το εύρος και το βάθος της κερκυραϊκής συμμετοχής σε ποικίλους τομείς του δημόσιου βίου.
Η διάταξη της ύλης είναι χωρισμένη στις εξής ενότητες: Γράμματα, Εικαστικοί Καλλιτέχνες, Επιστήμονες και Πανεπιστημιακοί, Επιχειρηματίες και Βιομήχανοι, Ευεργέτες, Θέατρο, Μητροπολίτες – Αρχιεπίσκοποι, Μουσικοί και Συνθέτες, Πολιτικοί, Στρατιωτικοί, τα δε πρόσωπα σε κάθε ενότητα περιλαμβάνονται κατά χρονολογική τάξη γέννησης. Επειδή πολλά πρόσωπα είχαν αρκετές ιδιότητες, τοποθετούνται στην ενότητα όπου κατεξοχήν διακρίθηκαν, αντικειμενικά ή κατά την εκτίμηση του ερευνητή. Κατ’ εξαίρεση, οι Μητροπολίτες Κερκύρας (και όχι αποκλειστικά οι Κερκυραίοι) περιλαμβάνονται κατά την τάξη της ανάδειξής τους στον μητροπολιτικό θρόνο. Στις τελευταίες σελίδες του τόμου περιλαμβάνεται αλφαβητικός πίνακας των βιογραφουμένων. Επίσης, περιλαμβάνονται κερκυραϊκές προσωπικότητες έστω κι αν δεν γεννήθηκαν στο νησί, καθώς και προσωπικότητες που παρότι δεν γεννήθηκαν στην Κέρκυρα εντούτοις η Κέρκυρα είναι έντονα συνυφασμένη με τη ζωή και το έργο τους (π.χ. ο Διον. Σολωμός).
Την έκδοση, με σχεδιασμό εξωφύλλου του Νίκου ΒουργίδηStudio R,  επιμελήθηκαν η Νέλλα Πανταζή και ο Δημήτρης Κονιδάρης

Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2012

«PARADISE NOW. TALES OF MODERNITY». Έκθεση ζωγραφικής του Μπάμπη Πυλαρινού στην Gallery Rivoli59 στο Παρίσι

από 6 Μαρτίου έως 18 Μαρτίου 2012
Ο ζωγράφος Μπάμπης Πυλαρινός, στην έκθεση του αυτήν, παρουσιάζει την καινούργια ζωγραφική ενότητά του κι επιλογές από παλιότερα έργα. Παράλληλα θα παρουσιάσει και μια μικρή σειρά εικόνων, αντιπροσωπευτικών της αγιογραφικής εργασίας του.



Γράφει η Γαλλίδα τεχνοκριτικός Marie Deparis-Yafil:
«Παράδεισος Τώρα»: ο τίτλος της έκθεσης αν και επιλέχθηκε μήνες πριν, λαμβάνει σήμερα μοναδικές διαστάσεις, καθώς κανείς δεν μπορεί πλέον να αγνοήσει το μέγεθος της οικονομικής και της πολιτικής καταστροφής στην Ελλάδα, που σηματοδότησε την αρχή μιας σοβαρότατης κρίσης σε ολόκληρη την Ευρώπη. Επομένως επικαλούμαστε τον παράδεισο εδώ και τώρα; Αυτός ο τίτλος, που ακούγεται σαν προσταγή, μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε μια πολιτική απαίτηση, μια αξίωση, μια επείγουσα ανάγκη να συνεχίσουμε να πιστεύουμε ή ακόμα και στην επιθυμία να συνεχίσουμε να πιστεύουμε…
Γιατί όπως φαίνεται, έχουμε ελάχιστες μαρτυρίες για τον τρόπο ζωής των Ελλήνων, την καθημερινότητά τους, την άγνωστη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα τους. Ο Μπάμπης Πυλαρινός δεν είναι από τους καλλιτέχνες που ζουν απομονωμένοι σε ένα προνομιακό περιβάλλον. Ζει στην Αθήνα, στην καρδιά αυτού του κόσμου που μαστίζεται από την κρίση, και η καλλιτεχνική του ευαισθησία τον καθιστά χωρίς αμφιβολία έναν άνθρωπο των καιρών του. Πώς αντιδρά ένας Έλληνας καλλιτέχνης σε αυτήν τη στιγμή, σε αυτήν την πλέον αναγκαία αναζήτηση για έναν κόσμο άλλο, διαφορετικό; Το έργο του, μέσα στην απλότητα και την ευαισθησία του, μπορεί να ξετυλιχθεί, λοιπόν, όχι τόσο ως μια μορφή αθωότητας αλλά μάλλον ως δόση ειρωνείας.
Κι αυτό επειδή η γλώσσα της ζωγραφικής του Μπάμπη Πυλαρινού, τόσο προσωπική, ταλαντεύεται ανάμεσα στην τέχνη Ναΐφ και τις βυζαντινές εικόνες. Ένας καλλιτέχνης που αφιερώνει αρκετό από το χρόνο του για να κοσμεί τους τοίχους Ορθόδοξων εκκλησιών με τις αγιογραφίες του, αναμφίβολα εμπνέεται έντονα, τόσο στον τρόπο με τον οποίο μεταχειρίζεται τα θέματά του όσο και στην τεχνική του, από την παραδοσιακή βυζαντινή τέχνη. Αγιογράφος και συνάμα σύγχρονος καλλιτέχνης - παράδοξο; Όχι για τον Μπάμπη Πυλαρινό, που διαβεβαιώνει, και δικαίως, ότι τίποτα δεν μπορεί ποτέ να είναι εντελώς καινούργιο. Η ζωγραφική που εμπνέεται από τη βυζαντινή τέχνη είναι για εκείνον μια γλώσσα με την οποία μπορεί να εκφράσει τις καθημερινές του ανησυχίες, εξ' ου και αυτή η «ασυμφωνία» ανάμεσα σε αυτήν την κάποτε κλασική στην καλλιτεχνική της σύνθεση ζωγραφική και που εδώ θα χαρακτηρίζαμε «ναΐφ» και στα θέματα των έργων του, στο ίδιο το περιεχόμενο της ζωγραφικής του.
Η αφηγηματική ζωγραφική του Μπάμπη Πυλαρινού στρέφεται αποφασιστικά στον κόσμο των παιδιών, στη δική του παιδική ηλικία στο Ιόνιο, ή σε εκείνη που συνεχίζει να ζει σήμερα μέσα από τα δικά του παιδιά. Στα επαναλαμβανόμενα θέματα της αγάπης, του θανάτου, της φιλίας, της επικοινωνίας και της θείας κοινωνίας, της κοινότητας, το έργο του είναι μια "γιορτή της ζωής" και η χαρούμενη «αφέλειά» του, το ενδιαφέρον του για την παιδική ηλικία δεν μοιάζει τόσο με καταφύγιο αλλά με όπλο, μια μάχη, ενάντια σε έναν τύπο βίας της σημερινής κοινωνίας και στην απατηλή εικόνα ενός «χαμένου παραδείσου».

Εκτός από την έκθεση, συμμετέχει στη δημιουργία ενός δίγλωσσου βιβλίου με παραμύθια στα Γαλλικά και τα Ελληνικά, μια ιδέα που γεννήθηκε από τη συνάντηση του ζωγράφου με τη συγγραφέα Kristell Van Hove. Απλό αλλά γεμάτο ενθουσιασμό, το βιβλίο «Contes Modernes» (Μοντέρνες Ιστορίες) της Kristell Van Hove, εικονογραφημένο από τον Μπάμπη Πυλαρινό και προλογισμένο από την Marie Deparis-Yafil, «βαδίζει στα χνάρια της Ελλάδας του χτες και του σήμερα, της Ελλάδας που ζήσαμε, αισθανθήκαμε, σκεφτήκαμε, της Ελλάδας που μας διηγήθηκαν, που ονειρευτήκαμε, που μεταφράσαμε» (*Kristell Van Hove, 2011).


 «Παράδεισος Τώρα, Μοντέρνες Ιστορίες» 
Μπάμπης Πυλαρινός 
 59Rivoli – 59 rue de Rivoli, Paris 75001 
Έκθεση: 6 έως 18 Μαρτίου 2012 
Εγκαίνια: Τετάρτη 7 Μαρτίου, από τις 18:00 


 Συναυλία του «Duo Emelia» 
Σάββατο, 10 Μαρτίου στις 18:00 
Με αφορμή την έκθεση στην γκαλερί 59 Rivoli, θα πραγματοποιηθεί και μια συναυλία στο χώρο της έκθεσης με σύγχρονη Ελληνική μουσική, με το ντουέτο «Εμμέλεια», κιθάρα και μαντολίνο, που αποτελείται από την Ντορίν Λασκαρίδου και τη Μαρία Παπάδη. Θα παρουσιαστούν παραδοσιακά μουσικά κομμάτια διασκευασμένα με μια σύγχρονη προσέγγιση (Κ. Τζωρτζινάκης και Δ. Φάμπας), έργα του συνθέτη Α. Κουνάδη, ένα μείγμα βυζαντινών, δυτικών και ανατολικών επιρροών, τυπικά της περιόδου του μεσοπολέμου, καθώς και έργα μεγάλων συνθετών του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα, από τον Χατζηδάκι ή τον Θεοδωράκη μέχρι τον Σπανό ή τον Μαυρουδή. Ένα ποιητικό και μουσικό ταξίδι στο Παρίσι από δυο Ελληνίδες μουσικούς. 


 Μοντέρνες ιστορίες της Kristell van Hove 
εμπνευσμένες από τα έργα της έκθεσης 
Τετάρτη, 14 Μαρτίου 18:00
 Ανάγνωση για μικρούς και μεγάλους στα χνάρια της Ελλάδας του χτες και του σήμερα, της Ελλάδας που ζήσαμε, αισθανθήκαμε, σκεφτήκαμε, της Ελλάδας που μας διηγήθηκαν, που ονειρευτήκαμε, που μεταφράσαμε με τις ιστορίες της Kristell van Hove και την αφήγηση της Anne-Sophie Schumacher. 


Ο Μπάμπης Πυλαρινός γεννήθηκε στη Ζάκυνθο το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο Πατρών και εργάστηκε ως φωτογράφος. Ζωγραφίζει, εικονογραφεί παιδικά βιβλία, και αγιογραφεί φορητές εικόνες και τοιχογραφικά σύνολα σε εκκλησίες. Ζει στην Αθήνα. Έχει κάνει δυο ατομικές εκθέσεις στη Ζάκυνθο, (2001 στο Βυζαντινό Μουσείο, 2005 στο Πνευματικό Κέντρο) και δυο στην Αθήνα (2008 εκδόσεις Περίπλους, 2010 εργαστήριο Πλατεία Μητροπόλεως). Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Μόσχα, Στρασβούργο). Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών και της ελληνογαλλικής ομάδας καλλιτεχνών “Naute” (www.art-naute.org). Την εργασία του μπορείτε να βλέπετε καθημερινά στο εργαστήριο του και στο www.pilarinos.gr. Τηλ. 6945746653.


Επιβιώσεις στο Λορέντζο Μαρκές. Στίχοι από το ταξίδι στη Μοζαμβίκη {5ο μέρος}



5

Η Γυναίκα διάχυτη
των ποταμών πλατυτέρα
και της μεγάλης θάλασσας
εν ετέρα μορφή 
όπως το συνηθίζει
ανακατεύει χρώματα
με τρόπους τροπικούς.

[Ποίηση και φωτογραφίες: π. Παναγιώτης Καποδίστριας 
Μοζαμβίκη, 21 Ιανουαρίου-12 Φεβρουαρίου 2012]


Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2012

Επιβιώσεις στο Λορέντζο Μαρκές. Στίχοι από το ταξίδι στη Μοζαμβίκη {4ο μέρος}


Κατά το περυσινό πρώτο ταξίδι μου στη Μοζαμβίκη και μάλιστα στην πρωτεύουσά της, το Μαπούτο (πρώην Λορέντζο Μαρκές), μού προέκυψε ένα ποίημα σε τρία μικρά μέρη, που και δημοσιοποίησα τότε. Μπορείτε να το ξαναδιαβάσετε, μ' ενα κλικ εδώ

Εξ αφορμής του φετινού ταξιδιού προέκυψαν κάποιοι επιπλέον στίχοι, διαρθρωμένοι σε έξι "κομμάτια" συγκίνησης. Εννοήστε, παρακαλώ ως πρώτα τρία μέρη το περυσινό ποίημα και ακολουθούν, σε συνέχειες, αρχίζοντας από σήμερα τα έξι νεότερα στιχηρά (από 4 έως 9), σχολιασμένα μάλιστα με σχετικές / σχολιαστικές φωτογραφίες το καθένα, που αποτύπωσα στον τόπο εκείνον. 
π. Π. Καποδίστριας


4

Καθώς ξεπεζεύεις ανίδεος τον Ωκεανό
άμμος εμπύρετος σε χωνεύει ώς τη μέση

το προαισθάνεσαι ήδη 
θα δαγκωθείς απ' την Αράχνη
θα γίνεις άλλος 
θα λάβεις μέρος στον Εμφύλιο
θα νικηθείς.

[Ποίηση, φωτογραφίες: π. Παναγιώτης Καποδίστριας 
Μοζαμβίκη, 21 Ιανουαρίου-12 Φεβρουαρίου 2012]


Ομιλία του Χάρη Ξανθουδάκη για τον Δημήτρη Μητρόπουλο


Η επέτειος των 50 χρόνων από τον θάνατο του Δημήτρη Μητρόπουλου, που τιμήθηκε το 2010, έδωσε την ευκαιρία να προβληθεί κατά κύριο λόγο η ενασχόληση του πολυτάλαντου Έλληνα μουσικού με τη μουσική δημιουργία και η σημαντική προσφορά του στον τομέα αυτόν. Ένας σημαντικός αριθμός από μελέτες και συνεδριακές ανακοινώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας κατά τη διάρκεια του επετειακού έτους, αλλά και μετά απ’ αυτό, ασχολήθηκαν με ειδικά πραγματολογικά, τεχνικά και αισθητικά ζητήματα, σχετικά με τον συνθέτη Μητρόπουλο και το ύφος του. 

Η ομιλία, πλαισιωμένη με ηχητικά αποσπάσματα από τον νέο δίσκο ακτίνας Δημήτρης Μητρόπουλος. Ο πρωτοποριακός συνθέτης, θα επιχειρήσει να αναδείξει τη συνολική εικόνα του πρωτοπόρου μουσικού δημιουργού που σκιαγραφεί η πρόσφατη ερευνητική συμβολή, μέσα από τον απολογισμό της οποίας αναδύεται η αισθητική και ιστορική σημασία του έργου του.

Η ομιλία, που οργανώνεται σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ελληνικής Μουσικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, θα γίνει στην αίθουσα του Ι.Ε.Μ.Α. (Αδριανού 105, Πλάκα), την Παρασκευή, 9 Μαρτίου 2012, στις 8 το βράδυ.

Κάθοδος στην Ιωαννούπολη / Johannesburg landing







Το αεροπλάνο της Emirates προσγειώνεται στο αεροδρόμιο του Johannesbourg, αφού περιΐπταται πάνω από την μεγαλούπολη αυτήν της South Africa. 
Λήψη φωτογραφιών και βίντεο: π. Π. Καποδίστριας, μεσημέρι 21ης Ιανουαρίου 2012.



Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2012

Εικόνες Dubai αφ' υψηλού

Πρωί 13ης Φεβρουαρίου 2012 από αεροπλάνο της Emirates 
Φωτογραφίες: π. Π. Κ.




















Follow by Email

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

Οι πιο αναγνώστες μας Αναγνώστες

Related Posts with Thumbnails