© ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση και αναπαραγωγή οποιωνδήποτε στοιχείων ή σημείων του e-περιοδικού μας, χωρίς γραπτή άδεια του υπεύθυνου π. Παναγιώτη Καποδίστρια (pakapodistrias@gmail.com), καθώς αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία, προστατευόμενη από τον νόμο 2121/1993 και την Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης, κυρωμένη από τον νόμο 100/1975.

ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΕΝΘΕΤΑ. Ό,τι νεότερο εδώ!

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΤΖΕΝΗ ΡΟΥΣΣΕΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΤΖΕΝΗ ΡΟΥΣΣΕΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Γράφει -σε τέσσερα μέρη- ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ. Κάντε κλικ στην ανωτέρω φωτό, για να έχετε πρόσβαση στον θεατρικό κόσμο της Τζένης Ρουσσέα!

Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2011

Ο Βάσος Η. Βογιατζόγλου για τον Απόστολο Παύλο

Γράφει ο π. Παναγιώτης Καποδίστριας

Ο αγαπητός και πολυγραφότατος συγγραφέας και Γιατρός του Κόσμου Βάσος Ηλία Βογιατζόγλου μάς τίμησε αυτή τη φορά με το νέο πόνημά του, το οποίο κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2010 από τις Εκδόσεις Παρασκήνιο και τιτλοφορείται "Παύλος, κλητός απόστολος" (σελίδες 160). Πρόκειται, όπως αναφέρει στον υπότιτλο του βιβλίου, για "Δώδεκα μυστικές κατευθύνσεις της Διδασκαλίας Του".

Ο Παύλος -ως γνωστόν- εισάγει τον Χριστιανισμό από το γεωργικό πλαίσιο στα αστικά κέντρα (σημειωτέον ότι απουσιάζει στα κείμενά του το γεωργικό στοιχείο, σε αντιδιαστολή με άλλα κείμενα της Καινής Διαθήκης). Υπάρχουν μάλιστα πλείστοι πολιτικοί όροι στις επιστολές του. Είναι ο πρώτος, που αντιλαμβάνεται τον δυναμικό και οικουμενικό χαρακτήρα του Κυριακού λόγου και μάλιστα αναλαμβάνει ο ίδιος την διάδοσή του ανά τη ρωμαϊκή επικράτεια. Με την προκεχωρημένη μόρφωση που διέθετε και τη φυσική ευστροφία του εκδαπανήθηκε όλος στην διαλεκτική με τον τότε γνωστό κόσμο, στον οποίον παρουσίασε τον Χριστό ως μοναδικό ενσαρκωτή της ελπίδας τους για σωτηρία, δανειζόμενος μάλιστα έννοιες και όρους από τον φιλοσοφικό λόγο των Ελλήνων. Το κήρυγμά του προς Επικούρειους και Στωικούς Αθηναίους στην Πνύκα αποτελεί το σαφέστερο δείγμα γόνιμης συνάντησης των δύο αυτών κόσμων. Αποκαλύπτει τον σκιωδώς τιμώμενο από τους Έλληνες «Άγνωστο Θεό» ως τον πραγματικό Δημιουργό και Προνοητή του Παντός, τον έως θανάτου και ανάστασης αυτοπροσφερόμενον υπέρ της ανθρωπότητας. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η όλη ιστορική παρουσία του Παύλου και η μεταστροφή του στον Χριστιανισμό, άλλαξε τη ροή της Ιστορίας. Ο παλαιός κόσμος συν τω χρόνω ενστερνίστηκε το καινό μήνυμα του Μεσσία, τόσον ώστε ο Παύλος να ονομάζεται σήμερα "πρώτος μετά τον Ένα"

Ο κ. Βογιατζόγλου προσεγγίζει με πολύ σεβασμό, αλλά και κριτικό βλέμμα την ρηξικέλευθη αυτή προσωπικότητα, η οποία γεφυρώνει δύο κυριολεκτικά κόσμους, αναλύοντας σε βάθος το έργο του, καθώς το εντάσσει στα δώδεκα κυρίως κεφάλαια του πονήματός του: Α. Το άπειρο της Αγάπης, Β. Η εργασία, Γ. Νόμος και Πίστη, Δ. Περί Τάξεως, Ε. Δουλεία και Ελευθερία, Στ. Περί του Ρόλου, Ζ. Το Σώμα, ο Νους και το Πνεύμα, Η. Γάμος και Ομοφυλοφυλία. Άνδρας και Γυναίκα, Θ. Η Καλή Συντροφιά, Ι. Η Εξουσία, ΙΑ. Η Ζωή και ο Θάνατος, ΙΒ. Η σύγκρουση των δύο Κόσμων. Ο παλαιός και ο νέος άνθρωπος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Follow by Email

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

Οι πιο αναγνώστες μας Αναγνώστες

Related Posts with Thumbnails