© ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση και αναπαραγωγή οποιωνδήποτε στοιχείων ή σημείων του e-περιοδικού μας, χωρίς γραπτή άδεια του υπεύθυνου π. Παναγιώτη Καποδίστρια (pakapodistrias@gmail.com), καθώς αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία, προστατευόμενη από τον νόμο 2121/1993 και την Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης, κυρωμένη από τον νόμο 100/1975.

ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΕΝΘΕΤΑ. Ό,τι νεότερο εδώ!

Πέμπτη, 16 Σεπτεμβρίου 2021

Θησαυροί της ζακυνθινής τέχνης στην Έκθεση "Παρίσι-Αθήνα" του Λούβρου (30/9/2021-7/2/2022)

του Ιωάννη-Πορφυρίου Καποδίστρια

Έκθεση με τίτλο «Παρίσι – Αθήνα. Η γέννηση της νεότερης Ελλάδας, 1675-1919» διοργανώνει το Μουσείο του Λούβρου με την ευκαιρία των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση και των 200 χρόνων από την απόκτηση της Αφροδίτης της Μήλου στην μόνιμη συλλογή του.

Η έκθεση θα είναι μια ευκαιρία να ανακαλύψουν οι επισκέπτες μια άγνωστη Ελλάδα: την βυζαντινή, την ορθόδοξη αλλά και την αστική, ξεφεύγοντας από την ήδη γνωστή κλασική αρχαιότητα.

Το Λούβρο δανείστηκε έργα από την Εθνική Πινακοθήκη, το Μουσείο Μπενάκη, τη Γαλλική Σχολή Αθηνών, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο και τις Εφορείες Αρχαιοτήτων Ανατολικής Αττικής, Ηλείας, Φωκίδος, Λάρισας, Καστοριάς, Ηρακλείου, Κυκλάδων, Κέρκυρας και της Ζακύνθου.

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 30 Σεπτεμβρίου 2021 έως τις 7 Φεβρουαρίου του 2022. Περισσότερες πληροφορίες, εδώ.

Τα ζακυνθινά εκθέματα

Ανάμεσα στα 356 αντικείμενα που θα εκτεθούν στις αίθουσες περιοδικών εκθέσεων του Hall Napoléon βρίσκονται και τρεις φορητές εικόνες μεταβυζαντινής τέχνης από το Μουσείο Ζακύνθου. Τα έργα ταξίδεψαν από τη Ζάκυνθο στο Παρίσι τον περασμένο Μάιο. Αυτά είναι:

«Ο διάπλους του Νείλου ποταμού»θωράκιο (άγνωστης προέλευσης) από το παλαιό Μουσείο, τέλη 17ου αι.



«Ο προφήτης Ιωνάς», θωράκιο από το ναό του Αγίου Σπυρίδωνα του Φλαμπουριάρη, 18ος αι.



«Η Ανάσταση», του Νικολάου Καντούνη (1768-1834), από τον ναό του Αγίου Γεωργίου των Καλογραιών.

Ρίχνοντας μια ματιά στα ζακυνθινά έργα που θα παρουσιασθούν στην έκθεση συμπεραίνεται ότι η επιλογή τους δεν είναι καθόλου τυχαία. Οι παραπάνω φορητές εικόνες είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα της μεταβυζαντινής αισθητικής που κυριάρχησε στην εκκλησιαστική τέχνη της Ζακύνθου από τα τέλη του 17ου έως και τον 18ο αιώνα. Κοινά σημεία και των τριών έργων είναι η πλαστικότητα των κινήσεων, τα εντυπωσιακά χρώματα και οι έντονες εκφράσεις των μορφών που απεικονίζουν.

__________

Βιβλιογραφία: 

Μυλωνά Α. Ζωή, Μουσείο Ζακύνθου, 1998, Αθήνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Οι πιο αναγνώστες μας Αναγνώστες

Related Posts with Thumbnails