Το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων (Τμήμα Προστασίας και
Συντήρησης Πολιτισμικής Κληρονομιάς Ζακύνθου), η Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου, ο Δήμος
Ζακύνθου, η Ιερά Μητρόπολη Ζακύνθου, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο
Ιωαννίνων, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και η International Adam Smith
Society διοργανώνουν στη Ζάκυνθο Διεθνές Σεμινάριο με θέμα Θρησκεία και Διαφωτισμός.
Η Τελετή Έναρξης
θα γίνει στις 14 Ιουνίου και ώρα 21:00
στο Πνευματικό Κέντρο Ζακύνθου, με
ελεύθερη είσοδο για κάθε ενδιαφερόμενο. Το Σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί από τις 15
έως τις 17 Ιουνίου στην αίθουσα συνεδρίων του Ξενοδοχείου Palatino (Κολοκοτρώνη 10 και Κολυβά,
Ζάκυνθος).
Με προσκεκλημένους έγκριτους επιστήμονες από σημαντικά
εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού, θα εξετασθούν ζητήματα
σχετικά με τις θέσεις του κινήματος του Διαφωτισμού που αναπτύχθηκαν στη Σκωτία
και η σχέση τους με τη Θρησκεία.
Όλες οι διαλέξεις θα δοθούν στην αγγλική
γλώσσα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
14 Ιουνίου 2012
9 μ.μ. Πνευματικό Κέντρο Ζακύνθου.
Τελετή Έναρξης Συνεδρίου – Χαιρετισμοί.
15 Ιουνίου 2012
10 π.μ. – 1 μ.μ.
1. Μητροπολίτης Ζακύνθου Διονύσιος Δ΄: «Διαφωτισμός και
Θρησκευτική Ανεκτικότητα στα Ιόνια Νησιά».
2. Richard Gunn, Πανεπιστήμιο Εδιμβούργου: «Σκεπτικισμός,
Θρησκευτική και Πολιτική θεωρία στον Σκωτικό Διαφωτισμό».
3. Michael Heyd, Πανεπιστήμιο Hebrew της Ιερουσαλήμ: «Από τον Locke στον Hutcheson: Η διάλυση του προπατορικού
Αμαρτήματος ως φόντο του Σκωτικού Διαφωτισμού».
4. Samuel Fleischacker, Πανεπιστήμιο του Illinois (Chicago ): «Σκεπτικιστές και Θεϊστές: Γιατί οι Hamann και Jacobi αγάπησαν τον Hume».
5. Διονύσης Δρόσος, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: «Πίστη
σε μια Ηθική Κοινότητα και η Κοινωνία των Πιστών».
5 - 7.30 μ.μ.
1. Chandran Kukathas, LSE: «Από την Παράδοξη Αρχή στην
Ωφέλιμη Πρακτική: Οι Pierre Bayle και David Hume για τη θρησκευτική ανεκτικότητα».
2.Saniye Vatansever, Πανεπιστήμιο Illinois (Chicago): «Ο Hume ήταν Αθεϊστής ή Αγνωστικιστής;».
3. Αθανασία Γλυκοφρύδη Λεοντσίνη, Πανεπιστήμιο Αθηνών: «Η Κριτική
της Θρησκείας στο Νεοελληνικό Διαφωτισμό».
16 Ιουνίου 2012
10 π.μ. - 12.30 μ.μ.
1. Gloria Vivenza, Πανεπιστήμιο της Verona : «Οι Παγανιστικές Θεότητες στα
γραπτά του Adam Smith».
2. Kristel Fricke, Πανεπιστήμιο του Oslo : «Ο κριτής μιλά με τη φωνή ενός
Θεϊκού όντος;».
3. Maria Carrasco, Καθολικό Πανεπιστήμιο της Χιλής:
«Ο Ρόλος του Θεού στο TMS του Adam Smith: Αναγκαιότητα ή (ψυχική) ευφορία;».
4. Φωτεινή Βάκη, Ιόνιο Πανεπιστήμιο: «Το αόρατο
χέρι του Adam Smith: Μια μεταμφιεσμένη Θρησκεία;».
5 - 7.30 μ.μ.
5. Doğan Göçmen, Πανεπιστήμιο Dokuz Eylül Izmir: «Η Γέννηση και τα Θεμέλια της
ηθικής. Παρατηρήσεις στο έργο του Smith Θεωρία των Ηθικών Συναισθημάτων».
6. Sergio Cremaschi, Πανεπιστήμιο Amedeo Avogadro del Piemonte Orientale : «Η άγραφη Θεολογία του Adam Smith»
7. Gokhan-Eylem Yolsal Murteza, Πανεπιστήμιο Kırklareli: «Το να διάκειται κανείς φιλικά
προς τις άλλες θρησκείες στο πλαίσιο των οικονομικών σχέσεων: Είναι πιθανό; Ή
μήπως απαραίτητο;».
8. Raquel Lazaro Cantero, Πανεπιστήμιο Navarra: «Η Εμπορική Κοινωνία στον Adam Smith: Ο Θεός και ο Ρόλος της Θρησκείας».
17 Ιουνίου 2012
10 π.μ. - 12.30 μ.μ.
1. Fania Oz-Salzberger, Πανεπιστήμιο Haifa : «Ισραηλίτες και Ιουδαίοι στη
Σκέψη του Σκωτικού Διαφωτισμού».
2. Σπύρος Τέγος, Πανεπιστήμιο Κρήτης: «Η Εμπορική
Φιλία υπό αναθεώρηση: Ο Adam Smith για τη Φιλία».
3. Ιωάννης Τασσόπουλος, Πανεπιστήμιο Αθηνών: «Η
διαμόρφωση της αυτογνωσίας στον Adam Smith: Νομικές και Πολιτικές
Προεκτάσεις».
4. Roberto Rodríguez, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο: «Ο
Ισπανικός Διαφωτισμός στα Δοκίμια του Φιλοσόφου Julián Marías κατά την διάρκεια της Φραγκοκρατίας».
5. Marcelo Dascal, Πανεπιστήμιο του Tel Aviv: «Η κριτική του Adam Smith για τη σοφιστική ηθικολογία και
οι σημερινοί διαδεδομένοι ηθικοί κώδικες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου