© ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση και αναπαραγωγή οποιωνδήποτε στοιχείων ή σημείων του e-περιοδικού μας, χωρίς γραπτή άδεια του υπεύθυνου π. Παναγιώτη Καποδίστρια (pakapodistrias@gmail.com), καθώς αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία, προστατευόμενη από τον νόμο 2121/1993 και την Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης, κυρωμένη από τον νόμο 100/1975.

ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΕΝΘΕΤΑ. Ό,τι νεότερο εδώ!

Κυριακή, 12 Μαΐου 2013

Η "Αντιγόνη" του Μπρεχτ από το "Θέατρο τση Ζάκυθος" και την "Αυλαία Τέχνης"

 Παρακολούθησε, φωτογράφισε και παρουσιάζει ο π. Παναγιώτης Καποδίστριας 




















Από το Θέατρο τση Ζάκυθος και την Αυλαία Τέχνης ανεβαίνει αυτές τις μέρες (10-11/5/2013) εν Ζακύνθω το κλασικό πλέον έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ "Αντιγόνη". Έχω και άλλες φορές δηλώσει, σε παρόμοια σημειώματα, ότι ευτυχώς που δεν είμαι κριτικός θεάτρου και δεν εγκλωβίζω τη σκέψη μου στους φορμαλισμούς του δέοντος μιας -της οποιαδήποτε- θεατρικής παράστασης. Τούτο σημαίνει ότι η εκτίμηση που έπεται εδώ προέρχεται από το συν-αίσθημα που μού γεννήθηκε κατά την διάρκεια της παρακολούθησης τού πολλά υπονοούντος αυτού μπρεχτικού αριστουργήματος. 

Κατ' αρχήν, οι ηθοποιοί των δύο επαγγελματικών σχημάτων του νησιού μας έκαναν το καλύτερο δυνατό, ώστε να υποστηρίξουν τους ρόλους τους, άλλος περισσότερο, άλλος μετριότερα. Σημασία έχει το αποτέλεσμα, το οποίο -κατά κοινή ομολογία- ήταν αίσιο και θαυμαστό! Εκρηκτικά μηνύματα στάλθηκαν, διαιώνιοι συμβολισμοί ισχυροποιήθηκαν, σε μιαν εποχή μάλιστα, κατά την οποία περιΐπταται ήδη αποτρόπαιο το βαμπίρ του νεοναζισμού, στην κοινωνική (ακοινώνητη, μάλλον) έκφραση όχι πια κάποιων μακρινών και προβληματικών εν πολλοίς υπάρξεων, αλλά καθημερινών (;) ανθρώπων της σύγχρονης Ελλάδας, της γειτονιάς μας, της διπλανής πόρτας, ενίοτε του σπιτιού μας.

Ασφαλώς, όταν ο Μπρεχτ ανασυνέθετε την αρχαϊκή φυσιογνωμία -αντισυμβατική κι επαναστάτρια- της Αντιγόνης, για να μιλήσει για πραγματικά προβλήματα των μέσων του πολυτάραχου Εικοστού Αιώνα, δεν θα υποψιαζόταν ότι ανάλογα προβλήματα θα κυοφορούνταν στην δεύτερη δεκαετία του Εικοστού Πρώτου... Όμως έτσι είναι ο κόσμος μας: Ανακυκλώνει λάθη από τα οποία δεν διδάχτηκε τα δέοντα και του απομένει εντέλει η "υγιαίνουσα διδασκαλία" της Τέχνης του, με γλώσσα προφητική και συχνά απελπισμένη, να κραυγάζει στο κέντρο της εκκλησίας του δήμου τον ολοένα ογκούμενο κίνδυνο,  ανάβοντας έτσι κάποιες σπίθες ελπίδας ή και δειλούς φωτεινούς σηματοδότες στο περιρρέον σκοτάδι του καιρού και του τόπου μας

Οι εν Ζακύνθω άξιοι άνθρωποι της Τέχνης -εν προκειμένω της θεατρικής- έχουν πάρει στα χέρια τους το καθήκον που τους αναλογεί: Ευρισκόμενοι επάνω στη σκηνή δεν χαϊδεύουν αυτιά και ουδόλως διασκεδάζουν ατελέσφορα το υποψιασμένο κοινό του νησιού μας χρυσώνοντάς του το χάπι της υφιστάμενης κακομοιριάς του, αλλά -ως πολιτική εντέλει πράξη- απευθύνονται στον εσώτατο σύγχρονο πολίτη, παρουσιάζοντάς του (με καίριους λόγους, ευθύβολες μουσικές, κινήσεις και συγκινήσεις, που αγγίζουν ενίοτε τον σουρεαλισμό) τον σκληρό ρεαλισμό τής εν Κρίσει εποχής μας!  

Από τη θέση του κοινού λοιπόν -μαζί με τους πολυπληθείς θεατές των τριών παραστάσεων- (κατα)χειροκροτώ θερμότατα αυτές τις μέρες τους Ζακυνθινούς συντελεστές της μπρεχτικής - αντιεξουσιαστικής Αντιγόνης, διότι με την ποίηση, την οποία θεραπεύουν, συντελούν στην αντιποίηση του πολυειδούς αμοραλισμού, που μας έχει επιβληθεί!...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Follow by Email

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

Οι πιο αναγνώστες μας Αναγνώστες

Related Posts with Thumbnails